Somnul si odihna reprezinta aspecte foarte importante ale vietii noastre, de calitatea acestora depinzand sanatatea fizica si psihica. Lipsa somnului sau un somn agitat si haotic, ne pot pune in situatia in care nu mai putem functiona la capacitate normala, devenim irascibili si nervosi, ne pierdem puterea de concentrare, contexte care pot conduce pe termen lung, la instalarea anumitor afectiuni.

Din acest motiv, este foarte important sa acordam atentia necesara somnului si sa gasim cele mai bune metode prin care ne putem asigura un somn bun si odihnitor.

Calitatea somnului

Somnul nostru este influentat de o serie de factori. De la modul in care este amenajat dormitorul si la caracteristicile patului in care dormim, pana la activitatile intreprinse peste zi, meniurile adoptate si rutina de seara, toate pot influenta calitatea somnului, intr-un mod negativ sau pozitiv. Astfel, este important sa ne cunoastem organismul, sa stim de cate ore de somn avem nevoie pentru a ne reface si sa aplicam metodele cele mai eficiente prin care sa ne crestem calitatea somnului.

Dormitorul si mediul in care dormim

Pentru a ne putea stabili o rutina a somnului si pentru a ne bucura de orele petrecute in pat, este indicat sa ne amenajam dormitorul astfel incat sa ne ofere o atmosfera calda, confortabila si foarte relaxanta.

Dormitorul este zona din casa in care nu patrunde oricine, astfel ca vom incerca sa il amenajam tinand cont de preferintele si dorintele noastre, insa adoptand si  cateva recomandari. Pentru a avea un somn linistit si odihnitor, este indicat ca dormitorul sa nu aiba un design foarte aglomerat, piesele de mobilier fiind cat mai simple, comode si practice.

Vedeta dormitorului va fi patul, astfel ca vom  alege un model confortabil care sa ne ofere o postura corecta pe durata somnului. Alegand sa ne imbunatatim patul cu unul dintre modelele de  saltele 180x200cm, vom beneficia de un somn placut, bucurandu-ne de confort si de o pozitionare sanatoasa si relaxanta a corpului.

Meniul de seara

O cina servita cu cel putin trei ore inainte de ora de culcare, un meniu usor si lipsa alcoolului, pot contribui semnificativ la instalarea somnului. Procesul de digestie va fi deja finalizat in momentul pregatirii pentru somn, astfel ca organismul se va relaxa, iar somnul va veni cu usurinta, asigurandu-ne cateva ore de odihna profunda si sanatoasa.

Baile si masajul de relaxare

Confruntarea cu insomniile reprezinta un context des intalnit, mai cu seama dupa zilele in care stresul este inamicul nostru principal. O baie calda si un masaj de relaxare  vor avea sarcina de a detensiona musculatura, de a linisti psihicul si de a induce detasare si confort, o stare fizica si emotionala  propice instalarii cu rapiditate a somnului de noapte.

Plimbarile de seara

O metoda foarte eficienta prin care ne putem asigura un somn bun, este cea a plimbarilor de seara. Efectuarea antrenametelor sportive in ultimele ore din zi, au potentialul de a genera incordare, context in care somnul poate intarzia sa apara. Insa o plimbare pe aleile linistite ale pracurilor, poate induce o stare de relaxare care ne va ajuta sa adormim repede si sa dormim profund.

Rutina somnului

Este destul de dificil sa ne stabilim o rutina a somnului, insa este recomandat sa mergem la culcare la aceeasi ora in fiecare seara. Respectand acest orar, in scurt timp si ora de trezire va fi aceeasi in fiecare dimineata, iar calitatea somnului va creste semnificativ, trezindu-ne odihniti si plini de vitalitate.